محصول به سبد خرید اضافه شد

تست های هوش 3 سالگی

کتاب تست ریاضی کودکان 3 سالگی

مجموعه کتاب های دو سالگی

این مجموعه کتاب ها با توجه به رشد جسمی و شناختی کودکان دو ساله بر اساس منابع علمی روان شناسی تهیه شده است و دارای 7 کتاب است. هر یک از کتاب ها به صورت اختصاصی تست های ساده تا دشوار هوش و مهارت های مختلف را در بر می گیرد. 
پیشنهاد میشود قبل از انجام این کتاب ها، مجموعه مقدماتی کودک باهوش من(دو سالگی) را با کودک کار کنید تا نتیجه بهتری از انجام این آزمون ها بگیرید و برای کودک قابل درک باشد.

کتاب تست دقت و توجه 3 سالگی

1) تست های دقت و توجه

پرورش دقت و توجه یکی از مهارت های مهم در کودکان است که نقش موثری در یادگیری آنها دارد. در این کتاب بازی های دقت و توجه به ساده ترین شکل برای کودکان سه ساله آورده شده است. تمرین های این کتاب شامل تشخیص شباهت و تفاوت در گروه، تشخیص شباهت شکل هندسی، دقت و توجه به جزئیات شکل ها، دقت در شکل های مشابه با الگو، دقت و توجه به جزئیات تصاویر، دقت و جستجوی شکل های مشابه می باشد.
 
کتاب تست ریاضی کودکان 3 سالگی

2) تست های هوش ریاضی

مفاهیم ریاضی که در این کتاب آورده شده است، برای کودکان سه ساله قابل فهم و متناسب با رشد ذهنی آنها است. کودکان سه ساله باید این مفاهیم را آموزش ببینند، درک کنند و پاسخ دهند.
آنچه در این کتاب به کودکان دو ساله آموزش داده می‌شود عبارت است از: تشخیص اندازه و موقعیت مکانی، مفهوم موقعیت مکانی و مالکیت، درک ارتباط کوچک و بزرگ، مفهوم یک و دو و نماد شکلی اعداد، مفهوم کوچک و بزرگ و متوسط، مفهوم جلوتر و عقب تر و سایر مفاهیم، مفهوم یک و دو ،هیچ ،خیلی و رنگ، تشخیص شکل های هم اندازه، مفهوم باهم و تنها، تشخیص شباهت شکل و رنگ ها، تشخیص موقعیت مکانی و رنگ، مفهوم عدد های ساده، مفهوم کوتاه و بلند، مفهوم ترتیب و تناظر مقدماتی، طبقه بندی بر اساس ویژگی ها، مفهوم بلند و کوتاه و هم اندازه، مفهوم دسته های دارای یک عضو، مفهوم دسته های دارای دو عضو، مفهوم ساده باز و بسته

کتاب تست هوش دیداری 2 سال

3) تست های هوش دیداری

ساده ترین نمونه برای کودکان 3 ساله قابل فهم و یادگیری است در این کتاب آورده شده است. با انجام این تست ها کودک به تدریج روابط بین شکلها را درک می کند و مهارت های دیداری اش پرورش می یابد.
مطالب آموزشی این کتاب شامل موارد زیر است: تشخیص شکل های متعلق به گروه، تشخیص شکل های همرنگ و هم شکل، طبقه بندی بر اساس گروه، تشخیص هم رنگ و یا هم شکل با گروه، تشخیص شکل همانند یا همرنگ، تشخیص شکل هندسی در اشیا، تشخیص رنگ های مختلف یک شکل، تشخیص جز از کل در یک شکل، تشخیص شکل همرنگ با گروه، دقت به جزئیات شکل جدا از زمینه، ادراک شکل های هندسی ساده، تشخیص شکل هندسی و شکل کلی، ادراک هندسی و کل‌نگر شکل ها، درک شباهت بر اساس شکل و رنگ، تشخیص شکل همرنگ با گروه، ادراک شکل هندسی و دید کل نگر، تشخیص شکل های هندسی و مشابه، تشخیص شکل پنهان در زمینه.

کتاب تست حافظه شنیداری 3 سالگی

4) تست های حافظه شنیداری

پرورش حافظه شنیداری مثل سایر مهارت های کودک نیاز به تمرین و تکرار دارد. در این کتاب تمرین های جالبی از سطح مقدماتی تا پیشرفته وجود دارد که به پرورش حافظه شنیداری کودکان سه ساله کمک می کند. بازی های تقویت حافظه شنیداری در این کتاب از سطح ساده شروع می شوند و به تدریج به سطح متوسط، تکمیلی و پیشرفته ارتقا پیدا میکند.

کتاب تست حافظه دیداری 3 سالگی

5) تست های حافظه دیداری

حافظه دیداری بیشترین نقش را در یادگیری کودکان دارد. این مهارت بهتر است به تدریج در کودکان پرورش داده شود. بازی های این کتاب به روشی بسیار ساده حافظه دیداری کودکان سه ساله را پرورش می‌دهد.

تمرین های این کتاب شامل موارد زیر هستند: تقویت حافظه دیداری سطح ساده، تقویت حافظه دیداری سطح متوسط، تقویت حافظه دیداری سطح پیشرفته.

کتاب تست هوش گفتاری 3 سال

6) تست های هوش گفتاری

مهارت های گفتاری در سه سالگی به صورت خیلی سریع و انفجاری رشد میکند. بازی های این کتاب کمک می‌کند تا کودک به درستی و هدفمند اسامی اشیا، میوه ها، حیوانات، عملکرد های ساده، احساس ها و اعضای بدن را در قالب بازی یاد بگیرد.

کتاب تست هوش دیداری فضایی 3 سالگی

7) تست های هوش فضایی

پرورش هوش دیداری فضایی از اهمیت ویژه ای در آموزش کودکان برخوردار است. در این کتاب ساده ترین آموزش های مربوط به هوش فضایی برای کودکان 3 ساله در نظر گرفته شده است.
مطالبی که در این کتاب آورده شده است عبارتند از: تشخیص بخش جدا شده از شکل، تشخیص شباهت شکل و فرم، ادراک شباهت هندسی و رنگ، ادراک فضایی شکل های ساده، ادراک فضایی شکل های مشابه، ادراک فضایی اجزای یک شکل، ادراک فضایی شکل های هندسی ساده، ادراک فضایی شکل های ساده، ادراک کلی شکل های هندسی، تشخیص ساختار هندسی شکل ها، ادراک فضایی و جایگذاری شکل، تشخیص تخمینی اندازه اشیا، ادراک کل نگر شکل های هندسی، ادراک فضایی شکل های سه بعدی، ادراک فضایی شکل های دارای جزئیات.

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۷۷-۶۶۷۵۱۸۷۹
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق و مطالب این سایت متعلق به تِک هوش © است. کپی یا گزینش مطالب فقط با ارجاع به سایت تک هوش مجاز است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از محتوا و منابع سایت پیگرد قانونی دارد.