محصول به سبد خرید اضافه شد

کودک باهوش من (4 سالگی)

چهار سالگی

مجموعه کتاب های چهار سالگی

این مجموعه کتاب ها با توجه به رشد جسمی و شناختی کودکان چهار ساله بر اساس منابع علمی روان شناسی تهیه شده است و دارای 6 کتاب است. هر یک از کتاب ها به صورت اختصاصی به پرورش یکی از مهارت های کودکان می پردازد و به عنوان کتاب کار کودک محسوب می شود.

1) توانایی و استعداد کودک 4 ساله

این کتاب به عنوان یک راهنمای جامع برای والدین به حساب می آید و در آن به صورت طبقه بندی شده، کلیه مهارت و توانایی های کودکان چهار ساله آورده شده است. والدین با خواندن این کتاب به راحتی توانایی و مهارت های کودک چهار  ساله را درک می کنند و می‌دانند کودکان چهار ساله در این دوره چه چیزهایی را متوجه می شوند و می توانند انجام دهند و یا یاد بگیرند. فهرست مطالب این کتاب به شرح زیر است.

1) ویژگی‌ها و خصوصیات کلی کودکان چهار ساله
2) مهارت های ذهنی وشناختی
3) مهارت های زبان (زبان بیانی – زبان دریافتی)
4) مهارت های جسمی – حرکتی (درشت و ظریف)
5) مهارت های اجتماعی
6) مهارت های شنوایی
7) مهارت های خودیاری

2) شناخت مفاهیم 

این کتاب برای کودکان 4 ساله (48 تا 60 ماهگی) تهیه شده است. بازی ها و تمرین های کتاب بر اساس روان شناسی رشد جسمی و شناختی کودک، فقط برای کودکان 4 ساله در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این کتاب  این است تا والدین بدون سردرگمی و نگرانی، تمرین هایی که مناسب سن کودک است با او انجام دهند و باعث پرورش هوش و استعدادهای کودک شوند.

3) گفتار و زبان

مهارت های زبانی کودک شامل “مهارت زبان دریافتی” یعنی گوش دادن، تشخیص و تمییز اشیاء و دنبال کردن دستورها و درخواست ها است و همچنین در برگیرندۀ ” مهارت زبانی بیانی” یعنی تشخیص و ساخت آواها، ساخت کلمات و جمله های دستوری و مهارت های ارتباطی و تعاملی است.
 تحقیقات نشان داده که در پیشرفت زبان دو بخش حائز اهمیت است: تعداد کلماتی که کودک می‌شنود و دوم مقدار کمک و حمایتی که از والدین و بزرگسالان دریافت می کند. کودک 4 ساله معنای حدود2800 تا 13000 کلمه را می داند و متوجه می شود، اما هنگام صحبت کردن 1500 کلمه را در گفتار روزانه بکار می برد. گوش دادن فعال به صحبت های کودک، برقراری ارتباط و گفتگوی دوطرفه با او و تشویق کودک به صحبت کردن مهارت های زبانی کودک را در سطح مطلوبی پیش خواهد برد.

4) ریاضی آسان

آموزش مفاهیم ریاضی، یکی از ضروری ترین مطالبی است که باید از همان سال های اولیه به کودکان آموزش داده شود. متاسفانه اغلب خانواده ها فکر می کنند یادگیری و شمارش اعداد، یعنی آموزش ریاضی ، در حالی که مفاهیم ریاضی مجموعه ای از مطالب مورد نیاز جهت فهم ریاضی و درک منطق ریاضی است. درک مفاهیم ریاضی وابسته به رشد ذهنی و شناختی کودک است. باید بدانیم در هر سنی کودک چه درکی از ریاضی دارد و چه چیزهایی باید به او آموزش دهیم. در این کتاب مفاهیم ریاضی متناسب با رشد شناختی (ذهنی) کودک چهارساله به او آموزش داده می شود.

5) تمرکز و توجه

طور معمول کودکان ابتدا باید تمرین هایی را که برایشان قابل لمس و عملی است انجام دهند. کودک باید در فعالیت های روزمره و در قالب بازی های روزانه، مهارت هایش را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است کودکانی که بازی های هدفمند و متنوعی در خصوص مهارت های دقت و توجه، هماهنگی چشم و دست و غیره انجام می دهند، نسبت به سایر کودکان، از هوش، توانایی و مهارت های بیشتری برخوردارند. تمرین های عملی باید بصورت بازی در کارها و فعالیت های روزانه کودکان گنجانده شود. کتاب بازی های عملی تمرین های مناسب کودکان 4 ساله را در اختیار والدین و مربیان قرار می دهد.

6) مهارت نوشتن

در این کتاب هدف اصلی پرورش مهارت کنترل عضلات کوچک دست و هماهنگی چشم و دست در کودکان 4 ساله است. این تمرین ها بسیار ساده و برای بیشتر کودکان 4 ساله قابل اجرا است. کودکانی که تمرین های ” دست ورزی” مانند کار با گل، خمیر بازی، نقاشی با پاستل یا مدادشمعی، جداکردن مهره و اشیاء ریز را بیشتر انجام داده باشند، مهارت بیشتری در گرفتن مداد ، کشیدن اشکال مختلف و کنترل مداد خواهند داشت.
تمرین های کتاب با سرمشق های ساده به کودک کمک می کند تا مداد را کنترل کند و خطوطی را رسم کند که بعدها برای نوشتن حروف الفبا و اعداد بکار می روند. کنترل قراردادن مداد در محل شروع و پایان هر سرمشق نیاز به دقت دیداری و هماهنگی چشم و دست دارد.

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۷۷-۶۶۷۵۱۸۷۹
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق و مطالب این سایت متعلق به تِک هوش © است. کپی یا گزینش مطالب فقط با ارجاع به سایت تک هوش مجاز است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از محتوا و منابع سایت پیگرد قانونی دارد.