محصول به سبد خرید اضافه شد

کودک باهوش من (5 سالگی)

پنج سالگی

مجموعه کتاب های پنج سالگی

این مجموعه کتاب ها با توجه به رشد جسمی و شناختی کودکان پنج ساله بر اساس منابع علمی روان شناسی تهیه شده است و دارای 6 کتاب است. هر یک از کتاب ها به صورت اختصاصی به پرورش یکی از مهارت های کودکان می پردازد و به عنوان کتاب کار کودک محسوب می شود.پن

1) آمادگی برای نوشتن الفبا

این کتاب برای کودکان 5 ساله (60 تا 72 ماهگی) تهیه شده است. بازی ها و تمرین های کتاب بر اساس روان شناسی رشد جسمی و شناختی کودک، فقط برای کودکان 5 ساله در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این کتاب  این است تا والدین بدون سردرگمی و نگرانی، تمرین هایی که مناسب سن کودک است با او انجام دهند و باعث پرورش هوش و استعدادهای کودک شوند.
کتاب آمادگی برای نوشتن، لوحه نویسی تمامی شکل های الفبای فارسی است که باعث افزایش مهارت های کنترل مداد، هماهنگی چشم و دست و کنترل عضلات کوچک دست می شود. این کتاب در 24 صفحه و به صورت تک رنگ تهیه شده است.

2) مهارت های دیداری و نوشتاری

در این کتاب هدف اصلی پرورش مهارت کنترل عضلات کوچک دست و هماهنگی چشم و دست در کودکان پنج ساله است. این تمرین ها بسیار ساده و برای بیشتر کودکان پنج ساله قابل اجرا است. کودکانی که تمرین های ” دست ورزی” مانند کار با گل، خمیر بازی، نقاشی با پاستل یا مدادشمعی، جداکردن مهره و اشیاء ریز را بیشتر انجام داده باشند، مهارت بیشتری در گرفتن مداد، کشیدن اشکال مختلف و کنترل مداد خواهند داشت.
تمرین های کتاب به کودک کمک می کند تا با دقت و توجه بیشتر، مداد را کنترل کند.

3) پرورش دقت و توجه

در این کتاب بازی هایی بسیار ساده و متناسب با توانایی و درک کودکان پنج ساله آورده شده است.کودک باید در فعالیت های روزمره و در قالب بازی های روزانه، مهارت دقت و تمرکز خود را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است کودکانی که بازی های هدفمند و متنوعی در خصوص مهارت های دقت و توجه، هماهنگی چشم و دست و غیره انجام می دهند، نسبت به سایر کودکان، از هوش، توانایی و مهارت های بیشتری برخوردارند. تمرین های عملی باید بصورت بازی در کارها و فعالیت های روزانه کودکان گنجانده شود.

4) مفاهیم ساده ریاضی

آموزش مفاهیم ریاضی، یکی از ضروری ترین مطالبی است که باید از همان سال های اولیه به کودکان آموزش داده شود. متاسفانه اغلب خانواده ها فکر می کنند یادگیری و شمارش اعداد، یعنی آموزش ریاضی ، در حالی که مفاهیم ریاضی مجموعه ای از مطالب مورد نیاز جهت فهم ریاضی و درک منطق ریاضی است. درک مفاهیم ریاضی وابسته به رشد ذهنی و شناختی کودک است. باید بدانیم در هر سنی کودک چه درکی از ریاضی دارد و چه چیزهایی باید به او آموزش دهیم. در این کتاب مفاهیم ریاضی متناسب با رشد شناختی (ذهنی) کودک پنج ساله به او آموزش داده می شود.

5) مهارت های شنیداری و گفتاری

مهارت های زبانی کودک شامل “مهارت زبان دریافتی” یعنی گوش دادن، تشخیص و تمییز اشیاء و دنبال کردن دستورها و درخواست ها است و همچنین در برگیرندۀ ” مهارت زبانی بیانی” یعنی تشخیص و ساخت آواها، ساخت کلمات و جمله های دستوری و مهارت های ارتباطی و تعاملی است. تحقیقات نشان داده که در پیشرفت زبان دو بخش حائز اهمیت است: تعداد کلماتی که کودک می‌شنود و دوم مقدار کمک و حمایتی که از والدین و بزرگسالان دریافت می کند. گوش دادن فعال به صحبت های کودک، برقراری ارتباط و گفتگوی دوطرفه با او و تشویق کودک به صحبت کردن مهارت های زبانی کودک را در سطح مطلوبی پیش خواهد برد.
در این کتاب تمرین هایی ساده در هر دو جنبه از مهارت های زبانی کودک آورده شده است و می توان از آن ها به عنوان الگویی استفاده کرد تا در بازی ها و تمرین های روزانه به تقویت هر دو مهارت زبان دریافتی و بیانی توجه شود.

6) مفاهیم ساده علوم

پیش نیازهای یادگیری علوم، مفاهیم ساده ای در خصوص شناخت و کارکرد اعضای بدن و حواس پنجگانه، ویژگی و شناخت جانوران وگیاهان و طبقه بندی و فواید برخی از آن ها، شناخت عناصر ابتدایی سازنده طبیعت از قبیل آب، باد، خاک و آتش، محیط زیست، نظافت و پاکیزگی محیط زندگی و آشنایی با میکروب ها، گرما و سرما، حرکت و جابجایی، نور و انرژی و غیره است. از آنجایی که آموزش این مفاهیم بطور رسمی از کلاس اول دبستان آغاز می شود، بنابر این، هدف این کتاب آشنایی بسیار مقدماتی و سطحی با این مفاهیم است که با توجه به رشد شناختی کودکان پنج ساله آسان سازی و در قالب بازی و رنگ آمیزی آماده شده است.

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۷۷-۶۶۷۵۱۸۷۹
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق و مطالب این سایت متعلق به تِک هوش © است. کپی یا گزینش مطالب فقط با ارجاع به سایت تک هوش مجاز است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از محتوا و منابع سایت پیگرد قانونی دارد.